歌詞解説のLyricsonic リリックソニック

たまーに更新。和訳、ライターの仕事募集中です。

80年代のチャリティーソング「We are the world」の歌詞を読む

世界で感染が広がっている。日本もまだ油断はできない。

歌手マドンナが陽性を報告。彼女も出ていたこの歌。


USA for Africa - We are the World


There comes a time when we heed a certain call
When the world must come together as one
There are people dying
And its time to lend a hand to life
The greatest gift of all
時が来た、今確かな呼び掛けに耳を傾けよう
世界が一つになるべき時だ
死にゆく人々が大勢いるから
今手を差し伸べる時なんだ
命という神の偉大な贈り物へと
We can't go on pretending day by day
That someone, somewhere will soon make a change
We are all a part of Gods great big family
And the truth, you know,
Love is all we need
知らないふりをしてやり過ごすことはできない
誰かが、どこかで変えてくれるのを期待して
僕らはみな神の一部、家族なんだ
そして真実は、わかるかい
愛こそ僕らに必要なものなんだ

We are the world, we are the children
We are the ones who make a brighter day
So lets start giving
There's a choice we're making
We're saving our own lives
Its true we'll make a better day
Just you and me
僕らは世界、僕らは子供
僕らこそが 輝く明日を作り出すのさ
だから分け与えることを始めよう
僕らの選択、それは結局自分たちの生を救うことなんだ
それこそが真に良い日々を作る
君と僕からはじめよう

Send them your heart so they'll know that someone cares
And their lives will be stronger and free
As God has shown us by turning stones to bread
So we all must lend a helpiang hnd

君の心を伝えるのさ そうすれば彼らは救いの手があることを知るだろう
そして彼らの生は強まりいつかは自由になってゆく
神が石をパンに変えた逸話が示しているように
僕らの救いの手が人を救うんだ

When you're down and out, there seems no hope at all
But if you just believe there's no way we can fall well well well well
Let us realize, oohh that a change can only come
When we stand together as one
君が疲れ果て、希望も見えなくなってしまったとしても
信じれば 崩れ落ちそうだった君は救われる
わかって!僕らがひとつになれたとき、

はじめて何かが変わるんだ

 

We Are The World

We Are The World

  • 発売日: 2005/01/18
  • メディア: MP3 ダウンロード
 

 

 

We Are The World DVD+CD (30周年記念ステッカー付)

We Are The World DVD+CD (30周年記念ステッカー付)

  • 発売日: 2015/01/28
  • メディア: DVD